Zmiany przepisów dotyczących wnoszenia opłaty skarbowej

30.01.2025 / Aktualności

Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 stycznia 2025 r. zmieniły się przepisy w ustawie o opłacie skarbowej.

Zmienione przepisy wprowadzają nowe zasady wnoszenia opłat skarbowych od pełnomocnictw w sytuacji, gdy dokument pełnomocnictwa jest składany w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Po zmianie opłata skarbowa od pełnomocnictwa powinna być wnoszona do organu właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania mocodawcy udzielającego pełnomocnictwa. Zmiana ta jest aktualna wyłącznie w odniesieniu do takich przypadków, gdy dokument pełnomocnictwa jest składany w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Nowelizacja ustawy o opłacie skarbowej nie wprowadza natomiast zmian w odniesieniu do składanego w formie papierowej” dokumentu pełnomocnictwa do sądu lub urzędu (w tym Urzędu Patentowego).

Pełniejszą informację dotyczącą zasad wnoszenie opłat od pełnomocnictw, w tym dotyczących pełnomocnictw  składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, pochodzących od kilku mocodawców lub mocodawcy lub kilku mocodawców, w sytuacji, gdy żaden z nich nie ma miejsca zamieszkania lub siedziby na terytorium RP znajdziecie Państwo w dokumencie pod linkiem: https://www.rzecznikpatentowy.org.pl/komunikaty/mail/zal/1511_Informacja_w_spr._zmian_przepis_lw_dot._wnoszenia_op_aty_skarbowej.pdf